Dersin Adı | Grafik Tasarım Proje I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 201 | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Adobe Photoshop ve Illustrator programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması | Gerekmiyor |
2 | Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel öğelerin belirlenmesi ve dengeli kompozisyon oluşturma denemeleri | Yaratıcı tasarımın temelleri, s.46-47; s.56-61; s.68-69 |
3 | Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Hazırlanan görsel kompozisyona uygun etkinlik konseptinin belirlenerek, bilgi içerikleri eklenmiş halde, afiş tasarımlarının tamamlanması. | Dijital Uygulama, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.93-95; s.100-109; |
4 | Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme | Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi |
5 | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Proje briefinin verilişi, teorik anlatım, görsel araştırmalar, referans görsellerin ve yayınevi marka fikrinin tartışılması, ilk eskizlerin oluşturulması | Yaratıcı tasarımın temelleri, s.114-115; 140-141 |
6 | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Belirlenen fikir eskizlerinin dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması | Dijital Uygulama |
7 | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Logo Tasarımlarının tamamlanması. Hedef kitle ve görsel temaya uygun sunum paftaları hazırlanması | Yönlendirilen çevrimiçi kaynaklardan “Stylescape” yaklaşımının incelenmesi, tasarım pratiğinin analiz edilmesi, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.134-135 |
8 | Proje 2’in Teslimi sunum, değerlendirme Workshop: “Kitap Kapağı Tasarımı” | Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi |
9 | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı “Marka Kimliği” ve “Hedef Kitle Stratejilerine” uygun özgün görsel dilin belirlenmesi, üç kitap için fikir eskizlerinin görüşülmesi | Yönlendirilen çevrimiçi araçlardan kitap kapağı tasarım örneklerinin incelenmesi, referans toplama, analiz; Yaratıcı tasarımın temelleri, s.116-141 |
10 | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Eskizlenen kapak tasarımlarının dijital üretimi | Dijital Uygulama |
11 | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Kapak tasarımlarının tamamlanması | Dijital Uygulama |
12 | Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme | Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi |
13 | Proje 4: Vaka Analizi Çalışması | İnceleme |
14 | Proje 4: Vaka Analizi Çalışması | Uygulama |
15 | Final | |
16 | - |
Ders Kitabı | Yaratıcı Tasarımın Temelleri Grafik Tasarımın Temelleri Tipografinin Temelleri Grafik Tasarımda Tasarım Fikri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest